سامانه کارنامه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران
دکتر فرنوش جاراللهی - کارنامه علمی کامل


jarollahi.fiums.ac.ir

برگشت به صفحه کارنامه علمی
[نسخه ویژه چاپ]
اطلاعات فردی
پست الکترونیک jarollahi.fiums.ac.ir
نشانى پایگاه اینترنتى #
نشانی توئیتر
نشانی لینکدین
نشانی گوگل پلاس
نشانی تلگرام
نشانی ریسرچ گیت
نشانی گوگل اسکالر
نشانی پروفایل اسکوپوس
نشانی ارکید
ارجاعات
اچ ایندکس
نام کامل دکتر فرنوش جاراللهی
محل تولد
تاریخ تولد
وضعیت تاهل -
آخرین رشته تحصیلى
محل اخذ آخرین مدرک
اطلاعات شغلی
محل خدمت گروه آموزشی شنوائی سنجی
درجه علمی
استادیار
وضعیت استخدامی
نوع خدمت
اطلاعات تماس
تلفن محل کار +98 21 22250541
دورنگار
نشانی
کدپستی
صندوق پستی
شهر
کشور
توصيف مختصر
اطلاعات فردی
 
نام و نام خانوادگی:  فرنوش جاراللهی    نام پدر:  محمد حسین
تاریخ تولد: 18/ 11/ 1342             محل تولد: تهران        رشته تحصیلی: شنوایی شناسی
آخرین مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی PhD
عنوان پست سازمانی:  عضو هیئت علمی
آدرس پست الکترونیکیjarollahi.f@iums.ac.ir
محل کار: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران دانشکده علوم توانبخشی   گروه شنوایی شناسی                
سابقه فعالیت های حرفه ای: از سال 1367 تاکنون              مرتبه علمی: استادیار
 
سوابق تحصيلي
# دوره دانشگاه محل تحصیل شهر محل تحصیل کشور محل تحصیل تاریخ فارغ‌التحصیلى میانگین کل
1 کارشناسی ناپیوسته شنوایی شناسی (بخش اول) علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران ایران 1364 – 1362
2  کارشناسی ناپیوسته شنوایی شناسی (بخش دوم) (دانشجوی ممتاز) علوم پزشکی ایران تهران ایران 1366 – 1364
3  کارشناسی ارشد ناپیوسته شنوایی شناسی (دانشجوی ممتاز) علوم پزشکی ایران تهران ایران 1375 – 1373
4  دکترای شنوایی شناسی علوم پزشکی ایران تهران ایران 1393- 1388
آشنايي با زبان
# زبان میزان مهارت ترجمه میزان مهارت مکالمه
1 انگلیسی متوسط متوسط
مهارت‌هاي حرفه‌اي
# عنوان مهارت‌ حرفه‌اى تاریخ آغاز فعالیت
1 ارائه مجموعه خدمات توانبخشي شنوايي (شامل تربيت شنوايي، مشاوره اديولوژيك، گفتارخواني و…) براي كودكان ناشنوا و والدين آنها از سال 1372 تا حال حاضر
2 تجويز و ارزيابي سمعك در مركز غيردولتي 1378-1371 ، 1393-1390
3 انجام ارزيابي‌هاي پايه و تكميلي شنوايي و ارزيابي‌هاي سيستم تعادلي 1367-1372
4 مهارت های زندگی از سال 1395 تا حال حاضر
5 ارزیابی های ادیولوژیک در توانبخشی شنوایی از سال 1378 تا حال حاضر
6 تشخیص زودهنگام کم شنوایی در مقاطع سنی مختلف از سال 1372 تا حال حاضر
7 مداخله زودهنگام کم شنوایی در مقاطع سنی مختلف از سال 1372 تا حال حاضر
سوابق شغلي
# عناوین مسئولیت‌ها سازمان محل خدمت تاریخ شروع تاریخ خاتمه
1  مسئول بازنگری سرفصل دروس کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای شنوایی شناسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 1394 1397
2  رئیس اداره آموزش دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران 1394 1396
3  معاون آموزشی گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشکده علوم توانبخشی 1390 1399
4 استاد راهنمای دوره دانشجویان دکترا دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران 1394 1399
5  مدیر کتابخانه دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1385 1387
6  مدیر گروه شنوایی شناسی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1380 1384
7  مسئول بازنگری سرفصل دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد شنوایی شناسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 1380 1387
8  عضو هیئت برنامه ریزی و ارزشیابی شنوایی شناسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 1379 1386
9  بازرس انجمن شنوایی شناسان ایران انجمن شنوایی شناسان ایران 1375 1383
10  مسئول بخش توانبخشی شنوایی گروه شنوایی شناسی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1375 1398
11 دبیر علمی پانزدهمین کنگره سراسری شنوایی شناسی ایران انجمن علمی شنوایی شناسی ایران 1395 1395
12 دبیر علمی سمینار دو روزه پردازش و درک گفتار دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1394 1394
13 دبیر علمی کارگاه مقدماتی گزارش نویسی در شنوایی شناسی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1394 1394
14 بنيانگذاري نشست‌هاي علمي ماهانه براي والدين كودكان ناشنوا انشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1379 1398
15 راه‌اندازي كلينيك تربيت شنوايي در گروه شنوايي‌شناسي دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران 1374 1377
16 مدير برنامه‌ريزي سومين كنگره شنوايي‌شناسي ايران انجمن شنوایی شناسان ایران 1378 1378
17 رئيس سيزدهمين سمينار دانشجويي شنوايي شناسي دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1388 1388
18 دبیر علمی کارگاه استانداردسازی آزمون های شنوایی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1392 1392
19 مؤسس آموزش‌هاي تخصصي تربيت شنوايي به دانشجويان شنوایی شناسی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران 1375 1398
علايق تحقيقاتي
# عنوان علاقمندى تاریخ آغاز فعالیت
1 توانبخشی شنوایی برای افراد دچار آسیب شنوایی هاي محيطی : (مشاوره شنوایی شناسی، تربیت شنوایی، زبان آموزی، روش ها و استراتژی های ارتباطی) 1372 تا حال حاضر
2 شنوایی شناسی تشخیصی کودکان و نوزادان: ( ارزیابی های رفتاری و الکتروفیزیولوژیک، غربالگری شنوایی) 1372 تا حال حاضر
3 پردازش و درک گفتار: (از دیدگاه های سایکواکوستیک ، نوروفیزیولوژی و کلینیکال ) 1394 تا حال حاضر
4 روانشناسی زبان 1394 تا حال حاضر
5 توانبخشی وزوز گوش 1393 تا حال حاضر
6 توانبخشی شنوایی برای افراد دچار اختلال پردازش شنوایی: (مشاوره، ارزیابی های رفتاری، تربیت شنوایی و استراتژی های جبرانی 1392 تا حال حاضر
7 مداخله زودهنگام کم شنوایی در مقاطع سنی مختلف 1372 تا حال حاضر
8 توانبخشی شنوایی سالمندی 1390 تا حال حاضر
9 توانبخشی کاشت حلزون 1388 تا حال حاضر
دوره‌هاي تدريس شده
# عناوین دروس مکان و تاریخ تدریس
1 سمینار (سطح کارشناسی ارشد شنوایی شناسی) علوم پزشکی ایران- از سال 1397
2 روش پژوهش پیشرفته (سطح دکترای شنوایی شناسی) علوم پزشکی ایران- از سال 1397
3 مبانی توانبخشی شنوایی (سطح کارشناسی شنوایی شناسی) علوم پزشکی ایران- از سال 1398
4 روانشناسی زبان (سطوح کارشناسی ارشد و دکترای شنوایی شناسی) علوم پزشکی ایران-از سال 1396
5 اصول و مبانی شنوایی شناسی توانبخشی (سطح كارشناسي شنوایی شناسی) علوم پزشکی ایران-از سال 1395
6 روانشناسی زبان(سطح كارشناسي‌ارشد) علوم پزشکی ایران- از سال 1395
7 روانشناسی و مشاوره افراد کم شنوا(سطح كارشناسي) علوم پزشکی ایران-از سال 1393
8 پردازش و درک گفتار (سطح كارشناسي‌ارشد) علوم پزشکی ایران-از سال 1393
9 توانبخشی شنوایی برای جمعیت های خاص (سطح كارشناسي‌ارشد) علوم پزشکی ایران-از سال 1390
10 روش‌هاي توانبخشي ناشنوايان (سطح كارشناسي‌ارشد) علوم پزشکی ایران و تهران-1380
11 آناتومي سيستم شنوايي و تعادلي (سطح كارشناسي) علوم پزشکی شهیدبهشتی و ایران
12 آزمون‌هاي تكميلي (سطح كارشناسي)  علوم پزشکی شهیدبهشتی
13 شنوايي‌شناسي كودكان (سطح كارشناسي) علوم پزشکی ایران و شهیدبهشتی
14 تربيت شنوايي (سطح كارشناسي) علوم پزشکی ایران و تهران
15 لب‌خواني (سطح كارشناسي) علوم پزشکی ایران و تهران
16 روش‌هاي توانبخشي شنوايي (سطح كارشناسی) علوم پزشکی ایران و تهران
17 زبان آموزی (سطح کارشناسی)  علوم پزشکی ایران
18 سمينار در شنوايی شناسی (سطح كارشناسی) علوم پزشکی ایران
كتاب‌هاي منتشر شده
# عنوان نگارندگان/مترجمان ناشر سال چاپ دفعات چاپ نوع اثر
1 آزمون توانا: آزمون تعيين مهارت های شنوايی كودكان كم شنوای 4-3 ساله فرنوش جاراللهی ستایش هستی 1400 نوبت دوم تالیف
2 مبانی توانبخشی شنوایی دکتر فرنوش جاراللهی / دکتر ریحانه توفان پگاه 1397 چاپ اول تالیف
3 درسنامه مبانی توانبخشی شنوایی فرنوش جاراللهی --- ریحانه توفان ستایش هستی 1397 نوبت اول تالیف
4 آزمون توانا: آزمون تعيين مهارت های شنوايی كودكان كم شنوای 4-3 ساله فرنوش جاراللهی پارس کتاب 1389 چاپ اول تالیف
5 فصل6 : ,,توانبخشي شنوايي براي افراد دچار آسيب شنوايي،، از كتاب شنوايي‌شناسي باليني نوين دکتر احمد دانشی و همکاران دانش فریار 1383 چاپ اول تالیف
مقالات چاپ شده
# عنوان نگارندگان عنوان مجله سال انتشار نوع انتشار نوع مقاله
1 Development and evaluation of a computer-based auditory training program for rehabilitation of children with decoding deficit Aghaie, A., Tahaei, A.A., Jarollahi, F., Kamali, M. Aud Vestib Res 2018 چکیده مقاله چکیده مقاله
2 Efficacy of phonemic training program in rehabilitation of Persian-speaking children with auditory processing disorder: a single subject study Negin, E., Mohammadkhani, Gh., Jalaie, Sh., Jarollahi, F. Aud Vest Res 2018 چکیده مقاله چکیده مقاله
3 Language-based auditory training jarollahi, F Aud Vest Res 2021 نامه به سردبیر نامه به سردبیر
4 The investigation of semantic memory deficit inchronic tinnitus: a behavioral report Karimi Boroujeni, M., Mahmoudian, S., Jarollahi, F. Braz J Otorhinolaryngol 2020 چکیده مقاله چکیده مقاله
5 A New Speech-in-Noise Test for Measuring Informational Masking in Speech Perception Among Elderly Listeners : Marzieh Amiri, Farnoush Jarollahi, Shohreh Jalaie, Seyyed Jalal Sameni Cureus 2020 مقاله کامل مقاله کامل
6 An overview on informational masking Marzieh Amiri, Farnoush Jarollahi, Shohreh Jalaie, Seyyed Jalal Sameni Aud Vest Res 2020 مقاله کامل مقاله کامل
7 Effect of rehabilitation training on an elderly population with mild to moderate hearing loss: study protocol for a randomised clinical trial Parisa Rasouli Fard, Farnoush Jarollahi, Seyyed Jalal Sameni, Mohammad Kamali F1000Research 2020 مقاله کامل مقاله کامل
8 Effects of oculomotor rehabilitation on the cognitive performance of dyslexic children with concurrent eye movement abnormalities Fatemeh Jafarlou , Farnoush Jarollahi , Mohsen Ahadi & Vahid Sadeghi- Firoozabadi Early Child Development and Care 2020 مقاله کامل مقاله کامل
9 Screening of auditory processing disorder in children with learning disabilities using the Persian version of the auditory processing domains questionnaire Zohreh Ahmadi, Farnoush Jarollahi*, Mohsen Ahadi, Fatemeh Hosseini, Saeedeh Auditory and Vestibular Research 2020 مقاله کامل مقاله کامل
10 Sound-Field Speech Evoked Auditory Brainstem Response in Cochlear-Implant Recipients Farnoush Jarollahi, Ayub Valadbeigi, Bahram Jalaei, Mohammad Maarefvand Journal of Audiology and Otology 2020 مقاله کامل مقاله کامل
11 The effects of auditory spatial training on informational masking release in elderly listeners: a study protocol for a randomized clinical trial Farnoush Jarollahi , Marzieh Amiri , Shohreh Jalaie , Seyyed Jalal Sameni1 F1000Research 2019, 8:420 2019 چکیده مقاله چکیده مقاله
12 The Relationship between Auditory Sensory Gating and Cognitive Functions on Auditory and Visual Modalities in Primary School Children Panahi R , Jarollahi F , Akbari M , Akbarfahimi M , Haghani H Iran J Child Neurol 2019 چکیده مقاله چکیده مقاله
13 Comparative Study of the ability of selective attention and speech perception in noise between 6 to 9 year old normal and learning disabled children Jarollahi F , Aarabi S, Jalaei S Hearing, Balance and Communication 2019 مقاله کامل مقاله کامل
14 The investigation of semantic memory deficit in chronic tinnitus: a behavioral report Karimi Boroujeni M, Mahmoudian S, Jarollahi F Brazilian Journal of Otorhinolaryngology 2019 مقاله کامل مقاله کامل
15 Validity and Reliability of the Persian version of Buffalo Model Questionnaire (P-BMQ) among 7 to 12 year-old normal children Saeedeh Khamisabadi, Farnoush Jarollahi*, Mohsen Ahadi, Shohreh Jalaie, Zohreh A Function & Disability Journal 2019 مقاله کامل مقاله کامل
16 The Effects of Auditory Training by Erber Method on Improvement of the Auditory Skills in 3-4 Year-Old Hearing-Impaired Children Function and Disability Journal 2018 چکیده مقاله چکیده مقاله
17 Development and evaluation of a computer-based auditory training program for rehabilitation of children with decoding deficit Azam Aghaie, Ali Akbar Tahaei*, Farnoush Jarollahi, Mohammad Kamali Auditory and Vestibular Research 2018 مقاله کامل مقاله کامل
18 : Efficacy of phonemic training program in rehabilitation of Persian-speaking children with auditory processing disorder: a single subject study Ehsan Negin, Ghassem Mohammadkhani*, Shohreh Jalaie, Farnoush Jarollahi Auditory and Vestibular Research 2018 مقاله کامل مقاله کامل
19 Story retelling skills in Persian speaking hearing-impaired children .Jarollahi, F., Mohamadi, R., Modarresi, Y., Agharasouli, Z., Rahimzadeh, S., Ahmadi, T., Keyhani, M.R International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology 2017 چکیده مقاله چکیده مقاله
20 Oculomotor rehabilitation in children with dyslexia Jafarlou, F., Jarollahi, F., Ahadi, M., Sadeghi-Firoozabadi, V., Haghani, H. Med J Islam Repub Iran 2017 چکیده مقاله چکیده مقاله
21 Development and determination of the validity of Persian version of monaural selective auditory attention test in learning disabled children Aarabi, S., Jarollahi, F., Jalaie, Sh Aud Vest Res 2016 چکیده مقاله چکیده مقاله
برگشت به صفحه کارنامه علمی