مشخصات
توصيف مختصر
مهارت ها
سوابق تحصيلي
آشنايي با زبان
مهارتهاي حرفهاي
فعالیت ها
سوابق شغلي
علايق تحقيقاتي
آموزش
دورههاي تدريس شده
پژوهش
انتشارات
كتابهاي منتشر شده
مقالات چاپ شده
عضویت
دکتر فرنوش جاراللهی
jarollahi.fiums.ac.ir
استادیار گروه آموزشی شنوائی سنجی
اطلاعات فردی
نام و نام خانوادگی: فرنوش جاراللهی نام پدر: محمد حسین
تاریخ تولد: 18/ 11/ 1342 محل تولد: تهران رشته تحصیلی: شنوایی شناسی
آخرین مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی PhD
عنوان پست سازمانی: عضو هیئت علمی
آدرس پست الکترونیکی : jarollahi.f@iums.ac.ir
محل کار: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران– دانشکده علوم توانبخشی گروه شنوایی شناسی
سابقه فعالیت های حرفه ای: از سال 1367 تاکنون مرتبه علمی: استادیار
نام و نام خانوادگی: فرنوش جاراللهی نام پدر: محمد حسین
تاریخ تولد: 18/ 11/ 1342 محل تولد: تهران رشته تحصیلی: شنوایی شناسی
آخرین مدرک تحصیلی: دکترای تخصصی PhD
عنوان پست سازمانی: عضو هیئت علمی
آدرس پست الکترونیکی : jarollahi.f@iums.ac.ir
محل کار: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران– دانشکده علوم توانبخشی گروه شنوایی شناسی
سابقه فعالیت های حرفه ای: از سال 1367 تاکنون مرتبه علمی: استادیار
سوابق تحصيلي
#
دوره
دانشگاه محل تحصیل
شهر محل تحصیل
کشور محل تحصیل
تاریخ فارغالتحصیلى
میانگین کل
1
کارشناسی ناپیوسته شنوایی شناسی (بخش اول)
علوم پزشکی شهیدبهشتی
تهران
ایران
1364 – 1362
2
کارشناسی ناپیوسته شنوایی شناسی (بخش دوم) (دانشجوی ممتاز)
علوم پزشکی ایران
تهران
ایران
1366 – 1364
3
کارشناسی ارشد ناپیوسته شنوایی شناسی (دانشجوی ممتاز)
علوم پزشکی ایران
تهران
ایران
1375 – 1373
4
دکترای شنوایی شناسی
علوم پزشکی ایران
تهران
ایران
1393- 1388
آشنايي با زبان
#
زبان
میزان مهارت ترجمه
میزان مهارت مکالمه
1
انگلیسی
متوسط
متوسط
مهارتهاي حرفهاي
#
عنوان مهارت حرفهاى
تاریخ آغاز فعالیت
1
ارائه مجموعه خدمات توانبخشي شنوايي (شامل تربيت شنوايي، مشاوره اديولوژيك، گفتارخواني و…) براي كودكان ناشنوا و والدين آنها
از سال 1372 تا حال حاضر
2
تجويز و ارزيابي سمعك در مركز غيردولتي
1378-1371 ، 1393-1390
3
انجام ارزيابيهاي پايه و تكميلي شنوايي و ارزيابيهاي سيستم تعادلي
1367-1372
4
مهارت های زندگی
از سال 1395 تا حال حاضر
5
ارزیابی های ادیولوژیک در توانبخشی شنوایی
از سال 1378 تا حال حاضر
6
تشخیص زودهنگام کم شنوایی در مقاطع سنی مختلف
از سال 1372 تا حال حاضر
7
مداخله زودهنگام کم شنوایی در مقاطع سنی مختلف
از سال 1372 تا حال حاضر
سوابق شغلي
#
عناوین مسئولیتها
سازمان محل خدمت
تاریخ شروع
تاریخ خاتمه
1
مسئول بازنگری سرفصل دروس کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای شنوایی شناسی
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
1394
1397
2
رئیس اداره آموزش
دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران
1394
1396
3
معاون آموزشی گروه شنوایی شناسی
دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشکده علوم توانبخشی
1390
1399
4
استاد راهنمای دوره دانشجویان دکترا
دانشکده علوم توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران
1394
1399
5
مدیر کتابخانه
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1385
1387
6
مدیر گروه شنوایی شناسی
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1380
1384
7
مسئول بازنگری سرفصل دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد شنوایی شناسی
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
1380
1387
8
عضو هیئت برنامه ریزی و ارزشیابی شنوایی شناسی
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
1379
1386
9
بازرس انجمن شنوایی شناسان ایران
انجمن شنوایی شناسان ایران
1375
1383
10
مسئول بخش توانبخشی شنوایی گروه شنوایی شناسی
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1375
1398
11
دبیر علمی پانزدهمین کنگره سراسری شنوایی شناسی ایران
انجمن علمی شنوایی شناسی ایران
1395
1395
12
دبیر علمی سمینار دو روزه پردازش و درک گفتار
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1394
1394
13
دبیر علمی کارگاه مقدماتی گزارش نویسی در شنوایی شناسی
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1394
1394
14
بنيانگذاري نشستهاي علمي ماهانه براي والدين كودكان ناشنوا
انشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1379
1398
15
راهاندازي كلينيك تربيت شنوايي در گروه شنواييشناسي
دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران
1374
1377
16
مدير برنامهريزي سومين كنگره شنواييشناسي ايران
انجمن شنوایی شناسان ایران
1378
1378
17
رئيس سيزدهمين سمينار دانشجويي شنوايي شناسي
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1388
1388
18
دبیر علمی کارگاه استانداردسازی آزمون های شنوایی
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1392
1392
19
مؤسس آموزشهاي تخصصي تربيت شنوايي به دانشجويان شنوایی شناسی
دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران
1375
1398
علايق تحقيقاتي
#
عنوان علاقمندى
تاریخ آغاز فعالیت
1
توانبخشی شنوایی برای افراد دچار آسیب شنوایی هاي محيطی : (مشاوره شنوایی شناسی، تربیت شنوایی، زبان آموزی، روش ها و استراتژی های ارتباطی)
1372 تا حال حاضر
2
شنوایی شناسی تشخیصی کودکان و نوزادان: ( ارزیابی های رفتاری و الکتروفیزیولوژیک، غربالگری شنوایی)
1372 تا حال حاضر
3
پردازش و درک گفتار: (از دیدگاه های سایکواکوستیک ، نوروفیزیولوژی و کلینیکال )
1394 تا حال حاضر
4
روانشناسی زبان
1394 تا حال حاضر
5
توانبخشی وزوز گوش
1393 تا حال حاضر
6
توانبخشی شنوایی برای افراد دچار اختلال پردازش شنوایی: (مشاوره، ارزیابی های رفتاری، تربیت شنوایی و استراتژی های جبرانی
1392 تا حال حاضر
7
مداخله زودهنگام کم شنوایی در مقاطع سنی مختلف
1372 تا حال حاضر
8
توانبخشی شنوایی سالمندی
1390 تا حال حاضر
9
توانبخشی کاشت حلزون
1388 تا حال حاضر
دورههاي تدريس شده
#
عناوین دروس
مکان و تاریخ تدریس
1
سمینار (سطح کارشناسی ارشد شنوایی شناسی)
علوم پزشکی ایران- از سال 1397
2
روش پژوهش پیشرفته (سطح دکترای شنوایی شناسی)
علوم پزشکی ایران- از سال 1397
3
مبانی توانبخشی شنوایی (سطح کارشناسی شنوایی شناسی)
علوم پزشکی ایران- از سال 1398
4
روانشناسی زبان (سطوح کارشناسی ارشد و دکترای شنوایی شناسی)
علوم پزشکی ایران-از سال 1396
5
اصول و مبانی شنوایی شناسی توانبخشی (سطح كارشناسي شنوایی شناسی)
علوم پزشکی ایران-از سال 1395
6
روانشناسی زبان(سطح كارشناسيارشد)
علوم پزشکی ایران- از سال 1395
7
روانشناسی و مشاوره افراد کم شنوا(سطح كارشناسي)
علوم پزشکی ایران-از سال 1393
8
پردازش و درک گفتار (سطح كارشناسيارشد)
علوم پزشکی ایران-از سال 1393
9
توانبخشی شنوایی برای جمعیت های خاص (سطح كارشناسيارشد)
علوم پزشکی ایران-از سال 1390
10
روشهاي توانبخشي ناشنوايان (سطح كارشناسيارشد)
علوم پزشکی ایران و تهران-1380
11
آناتومي سيستم شنوايي و تعادلي (سطح كارشناسي)
علوم پزشکی شهیدبهشتی و ایران
12
آزمونهاي تكميلي (سطح كارشناسي)
علوم پزشکی شهیدبهشتی
13
شنواييشناسي كودكان (سطح كارشناسي)
علوم پزشکی ایران و شهیدبهشتی
14
تربيت شنوايي (سطح كارشناسي)
علوم پزشکی ایران و تهران
15
لبخواني (سطح كارشناسي)
علوم پزشکی ایران و تهران
16
روشهاي توانبخشي شنوايي (سطح كارشناسی)
علوم پزشکی ایران و تهران
17
زبان آموزی (سطح کارشناسی)
علوم پزشکی ایران
18
سمينار در شنوايی شناسی (سطح كارشناسی)
علوم پزشکی ایران
كتابهاي منتشر شده
#
عنوان
نگارندگان/مترجمان
ناشر
سال چاپ
دفعات چاپ
نوع اثر
1
آزمون توانا: آزمون تعيين مهارت های شنوايی كودكان كم شنوای 4-3 ساله
فرنوش جاراللهی
ستایش هستی
1400
نوبت دوم
تالیف
2
مبانی توانبخشی شنوایی
دکتر فرنوش جاراللهی / دکتر ریحانه توفان
پگاه
1397
چاپ اول
تالیف
3
درسنامه مبانی توانبخشی شنوایی
فرنوش جاراللهی --- ریحانه توفان
ستایش هستی
1397
نوبت اول
تالیف
4
آزمون توانا: آزمون تعيين مهارت های شنوايی كودكان كم شنوای 4-3 ساله
فرنوش جاراللهی
پارس کتاب
1389
چاپ اول
تالیف
5
فصل6 : ,,توانبخشي شنوايي براي افراد دچار آسيب شنوايي،، از كتاب شنواييشناسي باليني نوين
دکتر احمد دانشی و همکاران
دانش فریار
1383
چاپ اول
تالیف
مقالات چاپ شده
#
عنوان
نگارندگان
عنوان مجله
سال انتشار
نوع انتشار
نوع مقاله
1
Development and evaluation of a computer-based auditory training program for rehabilitation of children with decoding deficit
Aghaie, A., Tahaei, A.A., Jarollahi, F., Kamali, M.
Aud Vestib Res
2018
چکیده مقاله
پژوهشي اصيل
2
Efficacy of phonemic training program in rehabilitation of Persian-speaking children with auditory processing disorder: a single subject study
Negin, E., Mohammadkhani, Gh., Jalaie, Sh., Jarollahi, F.
Aud Vest Res
2018
چکیده مقاله
پژوهشي اصيل
3
Language-based auditory training
jarollahi, F
Aud Vest Res
2021
نامه به سردبیر
4
Karimi Boroujeni, M., Mahmoudian, S., Jarollahi, F.
Braz J Otorhinolaryngol
2020
چکیده مقاله
پژوهشي اصيل
5
A New Speech-in-Noise Test for Measuring Informational Masking in Speech Perception Among Elderly Listeners
: Marzieh Amiri, Farnoush Jarollahi, Shohreh Jalaie, Seyyed Jalal Sameni
Cureus
2020
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
6
An overview on informational masking
Marzieh Amiri, Farnoush Jarollahi, Shohreh Jalaie, Seyyed Jalal Sameni
Aud Vest Res
2020
مقاله کامل
مقالات مروري
7
Effect of rehabilitation training on an elderly population with mild to moderate hearing loss: study protocol for a randomised clinical trial
Parisa Rasouli Fard, Farnoush Jarollahi, Seyyed Jalal Sameni, Mohammad Kamali
F1000Research
2020
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
8
Effects of oculomotor rehabilitation on the cognitive performance of dyslexic children with concurrent eye movement abnormalities
Fatemeh Jafarlou , Farnoush Jarollahi , Mohsen Ahadi & Vahid Sadeghi- Firoozabadi
Early Child Development and Care
2020
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
9
Screening of auditory processing disorder in children with learning disabilities using the Persian version of the auditory processing domains questionnaire
Zohreh Ahmadi, Farnoush Jarollahi*, Mohsen Ahadi, Fatemeh Hosseini, Saeedeh
Auditory and Vestibular Research
2020
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
10
Sound-Field Speech Evoked Auditory Brainstem Response in Cochlear-Implant Recipients
Farnoush Jarollahi, Ayub Valadbeigi, Bahram Jalaei, Mohammad Maarefvand
Journal of Audiology and Otology
2020
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
11
Farnoush Jarollahi , Marzieh Amiri , Shohreh Jalaie , Seyyed Jalal Sameni1
F1000Research 2019, 8:420
2019
چکیده مقاله
پژوهشي اصيل
12
Panahi R , Jarollahi F , Akbari M , Akbarfahimi M , Haghani H
Iran J Child Neurol
2019
چکیده مقاله
پژوهشي اصيل
13
Jarollahi F , Aarabi S, Jalaei S
Hearing, Balance and Communication
2019
مقاله کامل
14
Karimi Boroujeni M, Mahmoudian S, Jarollahi F
Brazilian Journal of Otorhinolaryngology
2019
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
15
Validity and Reliability of the Persian version of Buffalo Model Questionnaire (P-BMQ) among 7 to 12 year-old normal children
Saeedeh Khamisabadi, Farnoush Jarollahi*, Mohsen Ahadi, Shohreh Jalaie, Zohreh A
Function & Disability Journal
2019
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
16
Function and Disability Journal
2018
چکیده مقاله
پژوهشي اصيل
17
Development and evaluation of a computer-based auditory training program for rehabilitation of children with decoding deficit
Azam Aghaie, Ali Akbar Tahaei*, Farnoush Jarollahi, Mohammad Kamali
Auditory and Vestibular Research
2018
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
18
: Efficacy of phonemic training program in rehabilitation of Persian-speaking children with auditory processing disorder: a single subject study
Ehsan Negin, Ghassem Mohammadkhani*, Shohreh Jalaie, Farnoush Jarollahi
Auditory and Vestibular Research
2018
مقاله کامل
پژوهشي اصيل
19
Story retelling skills in Persian speaking hearing-impaired children
.Jarollahi, F., Mohamadi, R., Modarresi, Y., Agharasouli, Z., Rahimzadeh, S., Ahmadi, T., Keyhani, M.R
International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology
2017
چکیده مقاله
پژوهشي اصيل
20
Jafarlou, F., Jarollahi, F., Ahadi, M., Sadeghi-Firoozabadi, V., Haghani, H.
Med J Islam Repub Iran
2017
چکیده مقاله
21
Development and determination of the validity of Persian version of monaural selective auditory attention test in learning disabled children
Aarabi, S., Jarollahi, F., Jalaie, Sh
Aud Vest Res
2016
چکیده مقاله
پژوهشي اصيل